[MD-sorular] Yakınsama ve zaman

yusuf guler y_guler at msn.com
24 Haz 2007 Paz 16:42:05 EEST

Aslında sorduğum ve soracağım soruların ne anlama gelip,ne anlama
gelmediğini tam olarak bilmiyorum,bir yanlışım varsa şimdiden özür
diliyorum.Ali İlik arkadaşımızın mailinde de belirtiği gibi farklı
referanslara 'göre' uzunluk değişebilmektedir.Ve aldığım kuantum dersinde
öğrendiğim kadarıyla:Bizim dünyayı 'zamandan' bağımsız düşünmemiz(ki artık
öyle olmadığını biliyoruz) yüzyıllar önce insanların dünyayı 2 boyutlu
düşünmesi kadar tehlikeli ve yanlıştır.Bir komşuluk alırken(ki bu komşuluk
yeri geliyor nelere kadir oluyor) zamanı hesaba katmamamız dünyayı 2 boyutlu
sanmamızla eşdeğerdir.Tabii ki R,R^2,R^3 komşuluk farklı anlamlara
geliyor.Ve komşuluk tanımı esas itibariyle de aynı kalıyor.Benim değinmek
istediğim komşuluk tanımının kendisi değildir.Bu tanımdan yola çıkarak
yaşadığımız dünyanıın ne olduğunu anlamaktır.bir an için bir  ''An''
tanımlıyalım.Tanım şöyle olsun:Zamanın epsilon komşuluğuna An
denir...Demek,sormak istediğim şey bunlar.Elimizde var olan tanımlarla
zamanında hesaba katıldığı bir dünya nasıl şekillenir...Sorularımın ve
yazdıklarımın şaçma olma ihtimali vardır(olmama ihtimali olduğu gibi)...

                                 Yusuf GÜLER

7 Temmuz'da, 7 farklı kıtada, 100'den fazla sanatçı! Live Earth!
http://liveearthsos.msn.com/Hub.aspx?mkt=tr-tr