Ynt: Re: [MD-sorular] Rasyonel mi?

Muharrem SEVER muharremsever at gmail.com
1 Mar 2007 Per 13:16:39 EET

01.03.2007 tarihinde Ali ilik <aliilik at gmail.com> yazmış:

> Evet, y sıfırdan farklı olmalı, x değil.
>
> Pardon.
>
> Ali
>

> 28.02.2007 tarihinde a_melkan <a_melkan at mynet.com> yazmış:

Verdiğiniz cevaplar için teşekkürler. Ancak cümlelerim yanlış anlaşılmış
olmalı özür dilerim.
0,999... devirli ondalık sayısını veren x/y varmıdır demek istedim x ve y
sıfırdan farklı ve birer tam sayı orada 0,333... devirli ondalık sayısı için
var olduğunu biliyorum demek istemiştim.
Ali İLİK bey 1/1=1 olarak düşünün demişsiniz ama bu bana 1'i veriyor dediğim
gibi diğer uğraştığım 0,999... devirli ondalık sayı formatında olmayan
devirli ondalıklı sayılar için birer tam sayı bulabiliyorum ancak 0,999...
için yok o halde aklıma şu soru geliyor *İRRASYONEL mi? ACABA*
**
*Muharrem*