Re: [MD-sorular] permütasyon soruları

Metin Sarayköylü metinsaraykoylu at gmail.com
1 Mar 2007 Per 23:22:38 EET

Meraba,

Zannedersem sorunun nasil yapilacagini versem islemleri yaparak sonucu
bulabilirsiniz.

1) dört erkek ve üç kız öğrenci düz bir sıraya herhangi iki kız yanyana
gelmemek şartı ile kaç şekilde oturabilirler

Once herhangi 2 kizin yanyana olabilecegi durumlari hesaplayin. Sonra da
hicbir kisitlama olmayacak sekilde toplam kac sekilde oturabileceklerini
bulun. Sonra da ikisinin farkini alin.

2) altı erkek dört kız öğrenci yuvarlak bir masa etrafına herhangi iki kız
yanyana gelmeyecek şekilde kaç farklı şekilde oturabilirler?

Ustteki soruyla ayni mantikla yapabilirsiniz.

Sevgiler,

Metin

01.03.2007 tarihinde metinyalli <metinyalli at mynet.com> yazmış: