[MD-sorular] Arastirma konulari

=?utf-8?q?ihsan=20y=FFfffffccel?= ihsan_einstein at yahoo.com
20 Mar 2007 Sal 11:24:58 EET

Arastirma Proje konulari...

  KPSS ve ÖSS test kitaplarının bazilarinda su iki soru dikkatimi cekti:

  1. -2 < x < 4 olduguna gore x^2 + 2x ifadesinin en buyuk tam sayı degeri nedir?

  2. (2x-1)/(4x+3) ifadesi bilesik kesir olduguna gore x in en kucuk tamsayi degeri nedir?

  Kitaplardaki yapilan cozumleri vakit darlıgı sebebi ile yazamıyorum.

  Uzulerek soylemek istiyorum ki daha bilesik kesrin tanımında ve uygulamasinda bazi sıkıntıların oldugu kacinilmaz oldugu gunumuzde bunlari sorgulamadan kullaniyor olmamiz da bir baska arasirma konusu olmali...
   (Bu soruların çozumleri yanlis yapılmis!)
  Arastirme konusu: Bir asal sayi dizisi dusunelim (2, 3, 5, 7, 11, ...) ve bu dizinin ilk 1000 000 000 terimi icerisindeki 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 rakamlarinin en fazla tekrar ettigi terim ve tekrar etme sıklıgını bulmaya calismak icin nasıl bir algoritma kurabiliriz?
  Ek Aciklama:

  asal sayı dizimizin n.terimimizde 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9 rakamlarindan 5 digerlerinden daha fazla tekrar etsin ve su sekilde ifade edilsin,(varsayalim)

  asal sayı dizimizdeki n.terimimiz = 3345...241785555...555518934....56567(ornek).Bu dizide 5 rakamı 100 defa art arda tekrar etmis olsun.
   Kolay gelsin,
  Tum Md ekibinin gecmis ''Pi'' gununu kutluyorum. :-)
  (14.03.2007)-->3,14...  :-)

Yahoo! kullaniyor musunuz?
 Simdi, 1GB e-posta saklama alani sunuyor
http://tr.mail.yahoo.com