[MD-sorular] ....

Kemal AYGÜN kemal_bacon at hotmail.com
21 Mar 2007 Çar 11:28:14 EET

bilim ve teknik dergisinin ana sayfasındaki "matematik bir oyundur" adlı
bölümde çeşitli asal sayı problemleri var(çözülemeyen). bir tanesi şöyle:
n^2+1( n kare artı bir) formunda sonsuz tane asal var mı diyor. diriclet e
göre ay+b=x olduğunda a ile b aralarında asalsa sonsuz tane x asalı
vardır.ben de şöyle düşündüm: n^2+1=n.n+1 olduğundan n ile 1 de aralarında
asal olduğundan sonsuz tane bu formda asal sayı vardır. buluşumu
değerlendirirmisiniz lütfen. Teşekkürler...

Dikkatsiz mesajlaşma tehlikelidir!
http://www.communicationevolved.com/tr-tr/