RE: [MD-sorular] Stanford'dan Matematikte Başarı Tavsiyesi: "Keep a list of THINGS TO MEMORIZE."

ali nesin anesin at bilgi.edu.tr
24 Mar 2007 Cmt 01:20:27 EET

Bunu MD'ye cevirsene...

Ali

  _____

From: md-sorular-bounces at matematikdunyasi.org
[mailto:md-sorular-bounces at matematikdunyasi.org] On Behalf Of Ali ilik
Sent: Friday, March 23, 2007 10:22 PM
To: md-sorular
Cc: sertoz at bilkent.edu.tr
Subject: [MD-sorular] Stanford'dan Matematikte Başarı Tavsiyesi: "Keep a
list of THINGS TO MEMORIZE."

http://www.stanford.edu/class/math42/jasp.html

Keep a list of THINGS TO MEMORIZE : Ezberlenecek kavramların bir listesini
yapın.

Vay be...Bir de büyük harfle yazıyor...

( Acaba memorize kavramı başka bir anlama mı geliyor diye araştırdım.
Yanılmamışım. Bodoslama ezberlemekten başka birşey değil.... )

Dünyanın önde gelen matematik bölümlerinden birinin internet sitesinde, bir
zamanlar Stanford'da doktora yapmış birinin söyledikleri...

Çok temel bazı şeyler için denmiş olsa bile, yanlış olduğunu düşünüyorum.

Yoksa doğru yanı var mı?

"Matematikte ezber diye birşey yoktur. Dünyanın hiçbir yerinde hiçbir varlık
hiçbir şeyi (herhangi bir şeyi) ezberlemez." Sinan sertöz, Matematiğin
Aydınlık Dünyası.

Şaka gibi...Keep a list of things to memorize...

Pardon; Keep a list of THINGS TO MEMORIZE...

Öhöm...

Sorum şu: "Barlas mı Kongar mı?" dan esinlenerek:

Sertöz mü, Jessica mı?

Bu da matematiğin magazinsel yanı galiba...

Not: Elbette Stanford Math. Dep. in görüşü olarak değerlendirilemez bu.

;)

http://matuludag.googlepages.com