[MD-sorular] bir yardim istegi

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
24 Mar 2007 Cmt 23:50:24 EET

Merhaba,

Ben bir muhendislik bolumunde doktora ogrencisiyim. Bilmedigim bir konuda
bir sorum var. Soruyu birkac matematik bolumu ogretim uyesine de yollamistim
ancak cevap gelmedi. Belki burada konuyu bir bilen olabilir diye dusundum.
Cevaplayan olabilirse sevinirim. Sorum asagida.

Yuksek lisans calismamda minimum spanning tree problemi ile ilgili bir
algoritma gelistirmistim. Ancak calismami tamamladiktan sonra gordum ki
benim cozdugum problemi cozen ve daha iyi calisan birkac algoritma daha
varmis. Sormak istedigim su: sorunu daha iyi cozen algoritmalar olmasina
ragmen, ben bu calismayi bir yerde makale olarak yayinlayabilir miyim?
(Ornegin algoritmanin gercekten de problemi cozdugunun matematiksel kanitini
veren bir makale seklinde) Eger mumkunse, bunu yayinlayabilecek bildiginiz
dergi var mi? Muhendislikte genelde varolan sonuctan daha "kotu" bir sonuc
veren bir yontem pek yayinlanmaz, ama konu matematik olunca belki boyle
birsey olabilir diye dusundum. Bu soruyu sordugum muhendislik bolumu ogretim
uyeleri de cevabini bilemediler. Umarim buradan yardimci olabilecek birisi
cikar. Iyi calismalar,

Kerem Altun