[MD-sorular] yok

Kemal AYGÜN kemal_bacon at hotmail.com
25 Mar 2007 Paz 22:20:54 EEST

1)geometri sorusunun cevabını 2.cos54 buldum. 36 lık açıyı ikiye bölünce
köşeleri birleştirin. oluşan üçgende sinüs teoreminden cevap sin108/sin54 bu
da 2.cos54 olur.
2) A=2x+5de 2 ile 5 aralarında asal olduğunda bu formda sonsuz A asalı
vardır. Bu ne demek? farklı A lar için farklı sonsuz tane x değeri vardır
demek. n^2+1=n.n+1 ve n ile 1 aralarında asaldır.ancak burada n ye herhangi
bir değer verdiğimizde n ye farklı sonsuz değeri veremeyiz.yukarıdaki x ile
aynı. oysa ben sonsuz n değeri var saymışım.ben başta n yi belirlemişsem
buna rağmen farklı değerler veremem.aynı hatayı mersenne asallarının
sonsuzluğunda yaptım.2^n-1=A  olsun.A asal ise n de asaldır. n asalsa
2^n=k+2 bu da doğru. 2^n-1=kn+1 dir. buradaki k 1 tane n için 1 tane k
verir. birebir ve örten fonksiyondur. k yı sonsuz alarak 2^n-1 de sonsuz
tanedir dedim ve hata yaptım.Ama yine de hata yapmadığım şu: 2^n-1 mersenne
asalıysa n ye bölümünden kalan 1 dir.bence bu da bir başarıdır amatör için.
bu hata aritmetik değil mantıksal bir hatadır.böyle hatalar yapıp bir daha
bu hatalara düşmemek RİEMAN hipotezini çözmek kadar onur vericidir. amatörü
prefesyonelden ayıran kısmen özellik de budur bence.
3)A ve B iki sayı alın. A ile B nin mutlak farkı A nın ve B nin asal
bölenlerinin çarpımına eşitse (fakat ortak bölen birden fazlaysa sadece bir
ortak asal böleni alacağız.) (A,B) ikililerini bulunuz. sezgilerim çözüm
kümenin boş olacağı yönündedir. soruya daha önce rastlamadım benim hayalimin
ürünüdür. daha önceden önüne gelen soru soruyor tartışması olmuştu bu olay
olmasın diye bunu söylemek zorundaydım.
4)matematiği bırakmayı düşünmüştüm hem de uzun uzun.bakkala falan gittiğimde
lazım olan aritmetik bilgisi yeter diye düşünmüştüm ama fikrimi
değiştirdim.inadına matematiksel araştırma önemli ya da önemsiz buluş
yapmıycamı( kimilerine göre yapamayacağımı) bilsem bile matematik matematik
matematik.evet ben bir amatörüm ama ne yaptığımı gayet iyi biliyorum.
insanlar mükemmel değildir.hata yapar hatta yapmalıdır. hata yapmadığımızı
düşünsenize ne kadar monoton olurdu hayat. karanlık bir odada çukur varsa
çukura düşmeden içerde gezemezsiniz. koskoca arşimet bile üçgenin iç
açılarını üçe bölme isbatında hata yapmıştır. ki bu en büyük üç
matematikçiden biridir. ben hata yaptığıma memnunum bundan sonra aynı hatayı
yapmazsam ne mutlu bana ve tanrıya...

Siz de iletişimin evrimine katılın!
http://www.communicationevolved.com/tr-tr/