=?MACINTOSH?Q?Re:_[MD-sorular]_RE:_MD-sorular_Toplu_Mesaj=F5,_Sa?= =?MACINTOSH?Q?y=F5_26,_Konu_42?=

Haldun Bayhantopcu hb at cs.bilgi.edu.tr
25 Mar 2007 Paz 22:26:00 EEST

On Mar 25, 2007, at 9:48 PM, Kemal AYGÜN wrote:

> arşimet kürelerin hacmini bulduğunda o yüzyılda yaşayan bi
> çok kişi ben bunu nasıl akıl edemedim demiş efsaneye göre.

Sanirim itirazin asil noktasi o yuzyildaki matematiksel bilgi
birikiminin,
cagimizdakinin cok cok kucuk bi parcasi kadar olmasi. Yani eskiden yeni
bir sey ortaya koymak icin ogrenilmesi gereken bilgiyi insanlar daha
kisa
surede ogrebiliyorlardi.

> bence amatör matematikçi buluş yapabilir hem de önemli. akademik
> okumak mesele değildir.ramanujan 21 yaşına kadar matematikle
> uğraşmamıştır.

Bu bilgi, Wikipedia'yi referans alirsak, dogru degil.

> dahi olduğumu iddiaa etmiyorum ama buluş yapabileceğimi iddiaa
> ediyorum. tüm dünya fikrime karşı çıksa fikrim budur
> değiştirmiycem...

Dunya capinda bir bulus yaptiginizda bu listeyi takip edenlerden uzulen
olacagini zannetmiyorum. Sadece, biraz gercekci olmakta fayda vardir.

Kolay gelsin.

Haldun.