Re: [MD-sorular] İzmir'de Rezaletin Daniskası: Paran Yoksa Matematik Sorularını Yazacaksın

Ali ilik aliilik at gmail.com
31 Mar 2007 Cmt 17:16:05 EEST

Çok basit.

Eksik, öğretmen ve müdürlerin, onları yetiştiren toplumumuzun beyninde.

Eksik hepimizde.

Müdür ya da öğretmen olsaydım,

"Tüm öğrencilere sınav sorularını dağıtacak kağıt ve fotokopi derdim var.
O yüzden ayrımcılık yapayım; parası olmayan elle yazsın, diğerlerinin önüne
-hazır servis- kağıtta gelsin."

diye düşünmek yerine, fotokopi motokopi çektirmezdim soruları, tahtaya
yazardım, herkes de tahtadan yazardı.

Kaldı ki, böylelikle hem adil, hem de tasarruflu olmuş olurdum. Habere göre
10 YKR bir sayfa fotokopi. Bu tasarruftan sonra artan parayla MD'nin tüm
sayılarını sipariş ederdim ve okulun kütüphanesine (varsa) koyardım. Yoksa
kütüphane inşaası için bir kaç tane tuğla alırdım.

2) Nasıl geliri yüksek olandan fazla vergi alınıyorsa, velisinin geliri
yüksek olandan da fazla aidat alınması.
Yani, gelir oranında okul aidatı alınması. Parası yoksa, aidat alınmaması.

3) Öğretmenler odasında, ya da müdür odasında her gün bir bardak az çay
içerdim. Artan parayla sınav sorularının fotokopisini çekerdim.

4) Ülkedeki tüm teşekkür ve takdir (onur, yüksek onur vs) belgelerine para
harcayacağım yerde öğrencilerin sınav sorularının fotokopisi için harcardım
o parayı. (Tabi burada müdür veya öğretmen olmam yetmiyor, bakan falan olmam
lazım herhalde, haşa..) Bir gün (aldığımı varsayalım) onur /yüksek onur
belgesini herkesin gözü önünde yırtacağım ama disiplin cezası alırım diye
korkuyorum. Almaktan değil de alıp, okuldan atılmaktan ve topluma faydalı
olma şansımın azalmasından korkuyorum. Özgürlükçü, ne biliyim şöyle aşırı
solcu bir okulda mastır doktora falan yaparsam yapabilirim bunu. Caartt diye
yüksek onur belgesini o belgeyi sana verenin suratına bakarak 8'e
bölmek... Dünyada, bu topraklarda, Diyarbakır'da, Afrika'da, Küba'da aç
varken, sen onur, yüksek onur belgesi yapıyorsun. Yahu onurun, yüksek onurun
belgesi mi olur? Kalpte yaşanır bu. En fazla internette ilan edersin, ya da
bir cümleyle duyurursun bir yerlerde, birkaç mürekkep ve birkaç trilyon
elektron harcarsın, daha insaflı olur.

5) O lisedeki öğretmen veya müdür olsaydım oturup öğrencilerin ufak çaplı
bir matematik dergisi, bülteni vs çıkarmalarını sağlayıp, kermeslerde, orda
burda ucuza satıp, elde edeceğim gelirle öğrencilerin matematik sınavı
sorularının fotokopilerini çekerdim.

Sizce akla yatkın mı bunlar? Bu satırların yazarına göre (Daha da yazabilir)
çoğu çok yatkın.

Ali

31.03.2007 tarihinde ali nesin <anesin at bilgi.edu.tr> yazmış: