[MD-sorular] seri&parelel devreler

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
2 Mayıs 2007 Çar 22:01:52 EEST

Sorunuzu tam anlayamadim aslinda ama yazmaya calisayim. Biraz daha acarsaniz
belki yardimci olabilirim.

Birbirine bagli iki direncten ayni akim geciyorsa bu direnclere seri
baglidir denir.

Birbirine bagli iki direncin her birinin iki ucu arasindaki potansiyel farki
ayniysa bu direnclere paralel baglidir denir.

Biraz daha acalim:

Devreyi bir cizgeye indirgedigimizi dusunelim. Bunu soyle yapariz: devrede
farkli potansiyele sahip her nokta cizgenin bir noktasiyla gosterilir. Ama
devre ciziminde iki ayri nokta arasinda uzerinde direnc gosterilmemis bir
iletken varsa, bu iki nokta ayni noktadir, yani potansiyelleri aynidir.
Cizgeye bunlar icin iki farkli nokta konmaz. Direncler de kenarlarla
gosterilir. Yani direnc devrede hangi iki noktanin arasindaysa o iki
noktanin arasina bir kenar konur.

Bu cizgede paralel kenarlar olabilir. Yani iki ayri kenar, ayni nokta
ikilisini bagliyor olabilir. "Yalin cizge" degildir yani bu. Bu paralel
kenarlarin temsil ettigi direnclere paralel bagli denir. Derecesi 2 olan
noktalara bagli olan iki dirence de seri bagli denir.

Bilmem yardimci oldu mu?

Kerem