[MD-sorular] Cebir

Kaan Demiralp jiontr at yahoo.com
5 Mayıs 2007 Cmt 22:02:00 EEST

 Merhaba,

  bu konu gerçekten ilginç geldi bana da. Cebirin özellikle analizden çok daha soyut olmasý sayý teorisinin de hiçbir iþe yaramamasý gibi birþey mi ki kriptoloji de kullanýlýyor sanýrým? Bunun yanýnda bir kitap ismi hatýrlýyorum Jules Vuillemin'in "Philosophie de l'algebre" diye.. Bu kitap sanýrým ingilizceye çevrilmedi ve ingilizcede de felsefisinden ziyade Cebir Tarihi kitaplarý var. Rica etsem, Ali Hoca'dan ya da bu konuda ilgili birilerinin bu konuda teknik olmayan yine de belirli bir sezgi kazandýrtabilen kitaplardan önerebilirler mi?

  teþekkür ederim

  ali nesin <anesin at bilgi.edu.tr> wrote:

  Cebirin gercekle alakasi analizden daha azdir. Analiz ne de olsa somut problemlerden yola cikar. Cebir cok cok daha soyuttur.
  Cebirde sezgi kazanmak cok guctur bu yuzden.
  O esitligin sadece cebir kullanarak kanitlanabilecegini soylemek istemistim sadece. Ve bence bu cok tuhaf; cok derin ve felsefi bir dusuncelere yol acacak kadar tuhaf.
  Kurenin hacminin ne oldugunun soyut kumeler kuramindan bulundugunu varsay, tuhaf olmaz mi? Iste bunun gibi bir sey.
  Nerdeyse bir ruya.