[MD-sorular] bir soru

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
6 Mayıs 2007 Paz 14:00:07 EEST

Bir universite hazirlik deneme sinavi sorusunu cozemedim. Zaten boyle
sorulari oldum olasi cozememisimdir. Asagida ilgilerinize sunuyorum.

Bir sehirdeki evlerin %90'inda televizyon, %80'inde buzdolabi, %70'inde ise
camasir makinasi vardir. Evlerin en az yuzde kacinda bu ev aletlerinin ucu
de bulunabilir? (Bulunmalidir demek istemis herhalde.)

Deneme-yanilma ile cozdum elbette, ama bir deneme sinavi sorusu olduguna
gore en cok 2 dakika icerisinde cozulebilmeli diye dusunuyorum. Nedir bunun
yontemi?