[MD-sorular] TÜBİTAK Destekli Projemize Yardım Lütfen

Ali İlik aliilik at gmail.com
11 Mayıs 2007 Cum 01:27:47 EEST

Bu mesajı buraya yollamamın nedeni araştırma konusunda özellikle
matematikçilerin fikirlerine danışmak.

Temmuza kadar projeyle ilgilenmeyeceğiz. Temmuz gibi ön hazırlığa
başlayacağız.

Eylül gibi de projeye..

Derslerimize öncelik veriyoruz. Önce derslerimizi anlamaya çalışıyoruz.

Yeni bir şey olmayabilir. Ama olması için çabalayacağız. Yeni olsa bile
matematiksel değer açısından çok önemli olmayacağını seziyorum aslında.
Bundan projeye inanmadığım gibi bir anlam çıkmasın.Tecrübe kazanmak istedik.
Hepsi bu. Projenin danışmanı bölümden hocamız İsmail Naci Cangül.

MD'nin yeni sayısında 2 cümleyle şöyle bir şey yer alırsa çok memnun
olacağız. Buna da ihtiyacımız var:

"Temsilcilerimizden Uludağ Üniversitesi Matematik Bölümü lisans öğrencileri
Ali İlik ve Yıldırım Akbal'ın matematikçilerden bir ricası var:

Eylül 2007 - Eylül2008 tarihleri arasında TÜBİTAK tarafından desteklenmesi
kabul edilen A Geometric Approach to Some Fundemantal Theorems of
Differential and İntegral Calculus başlıklı projemiz için kaynak kitap,
makale adlarına ihtiyacımız var. Özellikle analiz ve geometri alanında
çalışan matematikçilerden kaynak makale ve kitap adları bekliyoruz ve konu
hakkında şimdiye kadar yapılan ve yapılmayan çalışmalar konusunda bilgi
arıyoruz. Saygılarımızla"

diye olabilir. Bunu rica ediyoruz mümkünse. Takdir ilgili kişilerindir.

Makalenin başlığı konusunda eleştiri yapılabilir. Buraya sormuştuk ve ona da
yanıt gelmemişti...

Buyrun:

http://cs.bilgi.edu.tr/pipermail/md-sorular/2007-March/001861.html

Yalnız merak ettiğim bir şey var projenin başlığının native olması için
bayağı kastım. Native(doğal) ingilizce mi başlık? Bilen var mı?

Bu mail de yanıtlanmazsa zerre kadar şaşmam... Alıştım.

Ekteki diğer dosya da panoya koyduğumuz bir yazı (bölüm başkanımızın
imzasıyla beraber). Panomuza koymamızın nedeni şöyle burs aldık böyle yaptık
vs demek değil, arkadaşlarımızı böyle bir destek programından haberdar
etmek, örnek bir şeyler yapmaya çalışmak, bu mutluluğun, eğer başarıysa
başarının ikimizin değil hepimizin olduğu vs idi.

Ha şunu da söylemek istiyorum. Proje tamamen ingilizce olacak, türkçe
tercümesi de yapılacak. Makale şeklinde tasarlıyoruz. Belki kitaplaştırırız.
İlave CD falan da olabilir. Maple, öğrenirsek Matlab, Mathematica ile
detaylı görsel birşeyler - çok iyi birşeyler- yapmak istiyoruz. Yapacağız.
Hatta grafik-görsel sanatlar vb bölümlerde okuyanlarla -bilgisayar - bilg.
müh. bölümlerinde okuyanlarla işbirliği yapabiliriz olayın görsel yanları
için. 3D animasyonlar falan olabilir. Zaman gösterecek. Sanırım 1 yıl
boyunca günde ortalama 2 saatimiz bunlara ayırmaya gidecek. 4 saat de ders
çalışsak etti 6. Eywah eywah... Yanmışız...

Araştırma konusu bu satırların yazarının ve Yıldırımın da ileride çalışmayı
-en azından şu an için- düşündüğü konulardan biri değil... Tecrübe kazanmak
gayemizi tekrarlıyorum. Saygılar sunuyorum. "Böyle bir projeyle tecrübe
kazanılmaz, boşa vakit." denirse ona da saygılar. TÜBİTAK'ın her dediği
doğru olacak değil ya... Bu son cümlemi görüp desteği kesiyorlarmış :))

Panodaki yazı ve TÜBİTAK açıklaması için (Herşeyi resmi sitelerine
koyarlardı, bu lisans projelerini koymamışlar. Başvuru çok az sanırım, belki
de bir tane!):

http://mdbursa.googlepages.com/bizkimiz%3F (en altta)

veya direkt:

http://mdbursa.googlepages.com/ali_yldrmproje.rar

Dileyene TÜBİTAK'a yolladığımız başvuruyu da gönderebiliriz.