[MD-sorular] geometric topology nedir?

Ali İlik aliilik at gmail.com
12 Mayıs 2007 Cmt 13:28:02 EEST

Geometri adından da belli olduğu gibi metrik kavramını içerir. Topoljiyse
uzaklıktan bahsetmez. Bir uzayın açık kümelerinden bahseder.

Bu açık kümeler de uzaklıktan bağımsız olarak tanımlanırlar.

Hatta metrikteki açık küme kavramıyla, topoloji dersinde hemen başta
-topolojinin tanımında- görülen açık küme kavramı şaşırtıcıdır.

"Ama komşuluk yok, uzaklık yok açık küme...?" diye düşünmüştüm topoloji
dersinde. Ama sonra nefis bir şey olduğu ortaya çıktı. Metrikteki açık
kümelerin özellikleri topolojide de geçerli oalcak şekilde tanımlanıyor.
Örneğin sonsuz çoklukta açığın birleşimi açıktır. Bu dönem 3. sınıfın
topoloji derslerinin hemen hemen tamamına girdim dinlemek için. Dersi resmi
olarak almadım. Seneye alacağım.

Uzatmayayım, sorum şu.

Geometric topology nasıl birşey?

Evet internette bir şeyler var. Örneğin:
http://en.wikipedia.org/wiki/Geometric_topology

Ama listeye sormamın amacı şu: konu hakkında bilgisi olanlar belki öyle iki
- üç cümle söyleyecekler ki o yazıyı uzun uzun okumama gerek kalmayacak ve
bir fikir sahibi olacağım. Bu alan nedir? Ne çalışılır? İlginç, zevkli
yanları nedir? Zor yanları nedir vs..

Zira herşeyi okumak falan zaman yetmez.