[MD-sorular] matris carpimi

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
14 Mayıs 2007 Pzt 10:30:18 EEST

Cok tesekkurler. Yani yanlis anlamadiysam asagida yazdiklarim dogru, degil
mi?

A diagonalizable ise, A'yi diagonal yapan matrise P diyelim, yani AP=PD
olsun, D burada A'nin diagonal formu olsun. Yani Jordan formu olsun ama
diagonal olsun.

Su asagidakiler dogrudur:

1. P'nin diagonalize ettigi tum B matrisleri icin AB=BA esitligi gecerlidir.

2. AB=BA'yi saglayacak tum B matrisleri bu sekilde bulunur.

Jordan formu diagonal olmayan matrisler icin hicbir sonuc cikarmadik.
Dogru mu anlamisim?

Kerem