[MD-sorular] kok2 hakkinda

Ali İlik aliilik at gmail.com
15 Mayıs 2007 Sal 00:49:37 EEST

Az önceki yanıtımı şöyle açayım biraz:

kök 2= 1,4142135... diye gidiyor ama mesela 10 dan küçük bir sayı... Hatta 9
dan küçük... Hatta 2 den küçük... Hatta hatta 1.5 tan.. 1,42 den küçük...
1,41 den küçük değil ama... Ama 1, 415'ten de küçük olduğu kesin. Ama 1,
414'ten de küçük değil... Ama ama inanılır gibi değil! Bu sayı 1,4143'ten
kesin küçük!

Aaaaa bu sayı tam kök 2 kadarmış! Kök 2 nin uzunluğu sonlu olduğu verdiğiniz
şekilden belli. Belli çünkü iki noktayı birleştiren bir doğru parçasının
uzunluğu kadarcık. Demek kök 2 sonluymuş.

Kanıt diye buna diyorlar bizim köyde!

Bizim köyde çok üçkağıtçı vardır ama!

Ali

15.05.2007 tarihinde EuLeR <matmail257 at yahoo.com> yazmış: