[MD-sorular] sonsuz toplam

ali nesin anesin at bilgi.edu.tr
16 Mayıs 2007 Çar 14:54:25 EEST

Sin n yerine sin n'nin mutlak degerini alirsak soyle yapabiliriz: Birim
cember uzerinde acisi bir tamsayi olan noktalar yogundur. Dolayisiyla sonsuz
tane n icin sin n > ½'dir. Toplamin sonsuzlugu buradan cikar.

Sadece sin n oldugunda nasil kanitlanacagini bilmiyorum. Dogru oldugunu da
sanmiyorum. Toplam niye arti sonsuzla eksi sonsuz arasindan arti sonsuzu
secsin ki. Sanirim mutlak deger yoksa bu toplam ne sonsuza ne de baska bir
yere yakinsar.

Ali

  _____