[MD-sorular] sonsuz toplam

ali nesin anesin at bilgi.edu.tr
16 Mayıs 2007 Çar 21:46:08 EEST

Sanirim dogru argumani vermek bana dusuyor...

Baris Demir'in referans verdigi http://math.uga.edu/~pete/243series6.pdf
dokumaninda her sey dogru. Oradan alintilayarak ozetliyorum:

Dirichlet Teoremi: (a_n)_n dizisinin kısmi toplamlar dizisi sınırlı ise ve
(b_n)_n surekli azalan ve 0'a yakinsayan bir diziyse, Sum_n a_nb_n serisi
yakinsaktir.

Burada (a_n)_n dizisi illa gercel olmak zorunda degil, karmasik bir dizi de
olabilir.

Dirichlet Teoremi'ni (sin n)_n ve (1/n)_n dizilerine uygulayamayiz. Ama
(e^{in})_n ve (1/n)_n dizilerine uygulayabiliriz ve buradan da istedigimiz
cikar:

Ote yandan, absolute convergence dogru degil. Kaniti anladigim kadariyla
benim ilk verdigim yanlis kanita benziyor: