Re: [MD-sorular] Bir soldan sıfırbölen aynı zamanda soldan ters olabilir mi?

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
21 Mayıs 2007 Pzt 03:09:20 EEST

Bunun sayesinde de bir önceki soruda R'nin değişmeli olmasının elzem
olduğunu görüyoruz.
Yani <X,Y> ideali bir R[X,Y] halkasında principal olabilir.

R = K[A,B,C,D] /<AC - 1, AD, BC, BD - 1> olsun.
R[X,Y] halkasında f(X,Y) = CX + DY alın.
Af = A(CX + DY) = X ve
Bf = B(CX + DY) = Y.

Demek ki <X,Y> = <CX + DY>.