[MD-sorular] pi yi anlamak

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
23 Mayıs 2007 Çar 13:09:33 EEST

Matematikci degilim, bu tip tanimlardan pek anlamam. Arcsin fonksiyonunu
tanimlarken neden illa [-pi/2,pi/2] araligini sectigimizi de anlamadim. Ben
[pi/2,3pi/2] araligini secerek de yaniti pi/2 buldum. 1/kok(1-x^2)
integralini hic dusunmeden arcsinx olarak almamak gerektigi dusuncesindeyim.
Ogrencilere arcsin(x)'in turevinin 1/kok(1-x^2) olarak ezberletilmesi yerine
bu alakasiz fonksiyonun nereden ciktigini gostermek cok daha faydali oluyor,
ben denemistim. Bu sirada arcsin fonksiyonunun tanim araliklari da
anlatilabiliyor.

Bir de, haddim olmayarak bir uyari yapmak istiyorum: baglac olan "de", "da"
ayri yazilir. Ogretmenlerimiz bari yapmasa boyle.

Kerem