[MD-sorular] pi yi anlamak

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
23 Mayıs 2007 Çar 22:26:16 EEST

On 5/23/07, ali nesin <anesin at bilgi.edu.tr> wrote:

> -- Permutasyon fonksiyonu diye bir konu neden var? Farkli birseymis gibi
> anlatiliyor; ozel bir uygulama alani mi var?
>

> Ne demek bilmiyorum. Aciklarsan sanirim anlatabilirim.

Lise 1 mufredatinda adina permutasyon fonksiyonu denen bir konu var,
fonksiyonlar konusunun bir alt basligi gibi. Elemanlar alt alta yaziliyor.
Bir ornek vereyim. A={1,2,3} olsun, f: A-->A olsun. Ornegin f(1)=3, f(2)=1,
f(3)=2 olsun. Bunlar hep birebir oluyor. Iste bunu mesela soyle yaziyoruz:

f =
1  2  3
3  1  2

Aslinda buyuk parantez icinde yaziliyor da burada yazamadim tabii. Kosesiz
parantezli matris gibi. Mesela bu durumda f^-1 i de soyle yaziyoruz:

f^-1=
1  2  3
2  3  1

Ama mesela soyle yazmiyoruz nedense, aslinda ayni sey:

f^-1=
2  1  3
3  2  1

Iki fonksiyon verilip bileske alma islemi falan yaptiriliyor ogrencilere. 30
yasima geldim, hala universitedeyim ama bunun ne ise yaradigini, niye boyle
ayrica bir konu oldugunu anlamadim.