[MD-sorular] Re: SO3 ve ornekleme

ali nesin anesin at bilgi.edu.tr
25 Mayıs 2007 Cum 19:03:13 EEST

Evet, soyledigin gruba SO_3 denir.

Uniform sampling nedir bilmiyorum ama SO_3'un grup yapisini bilirsen sanirim
her sey daha acik olacak. O acilarla calisma bence.

SO_3 grubu, R/Z daha dogrusu R/2piZ gruplarinin ayrik bilesimidir. Ornegin A
= {g in SO_3 : g neq 1 ve g^3 = 1} olsun. g in A icin,

C_g = {h in SO_3: hg = gh} = cebntralizer of g in SO_3

olsun. C_g'nin ne oldugunu anlatmaya calisayim.

g'nin sabit biraktigi bir eksen vardir, donduru ekseni; g donusumu noktalari
bu eksen etrafinda (belli bir aciyla) dondurur.

C_g, iste bu eksen etrafindaki dondururler kumesidir. Bir altgruptur.
C_g'nin her elemani bir aci tarafindan belirlenmistir (cunku eksenler hep
ayni, g'nin ekseni). Ve carpma da (yani composition) acilarin modulo 2pi
toplanmasina denktir. Bu yuzden grup R/2piZ'ye izomorftur.

SO_3, g in A icin C_g altgruplarinin bilesimidir. Ve bu C_g altgruplari Id
(identity) disinda ayriktir.

Dahasi, g in A ve h in A ise, oyle bir t in SO_3 vardir ki, t^{-1}gt =
h'dir.

Eger C_g'nin bir uniform sampling'ini alsan, diyelim U ve t in SO_3 icin
t^{-1}Ut'lerin bilesimini alsan belki istedigini elde edersin.

Bir baska oneri: g, h in A olsun. Ve g neq h olsun. O zaman G = C_g C_h C_g
esitligi dogrudur. U ve V, C_g ve C_h'de uniform sampling olsunlar. O zaman
UVU acaba SO_3'un bir uniform sampling'i olabilir mi?

Eger bu da olmazsa, U ve W, C_g'nin birbirinde "bagimsiz" sampling'leri
olsun. V de C_h'nin olsun. O zaman UVW belki de aradigindir.

Ali

  _____