[MD-sorular] Riemann anlamda integral

Ali İlik aliilik at gmail.com
28 Mayıs 2007 Pzt 16:32:37 EEST

Bir belirsiz integralin bilinen elementer fonksiyonlar cinsinden ifade
edilip edilemeyeceğini (Hatta hangi integrallerin ifade edilebileceğini!) şu
linki yutarak anlarız:

http://www.math.niu.edu/~rusin/known-math/93_back/elementary.int

Ekte txt olarak da yolluyorum: bir gün lazım olur da üstteki link çökerse md
list arşivinden faydalanırız!

Linkteki can alıcı noktalardan biri şu:

"--------------------------------------------------------------------------
MAIN THEOREM.  Let F,G be differential fields, let a be in F, let y be in G,
and suppose y'=a and G is an elementary differential extension field of F,
and Con(F)=Con(G).  Then there exist c_1,...,c_n in Con(F), u_1,...,u_n, v
in F such that
                        u_1'            u_n'
                        u_1             u_n

In other words, the only functions that have elementary anti-derivatives
are the ones that have this very specific form.
"

05.04.2007 tarihinde MURAD ÖZKOÇ <murat7676 at yahoo.com> yazmış: