Re: [MD-sorular] olasılık sorusu (otobüs)

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
5 Kas 2007 Pzt 22:45:00 EET

Bence otobusun gelis saatini ogren, 5 dakika once durakta ol.

Ama illa bilimsel davranmak istiyorsan 1 hafta boyunca istatistik tut,
otobusun gelis saatlerinin ortalamasini ve standart sapmasini bul.

Otobus %68 olasilikla bu ortalama saat +/- 1 standart sapmalik sure icinde
gelir.
Otobus %95 olasilikla bu ortalama saat +/- 2 standart sapmalik sure icinde
gelir.
Otobus %99 olasilikla bu ortalama saat +/- 3 standart sapmalik sure icinde
gelir.

Artik yetisecegin dersin onemine bagli. Istatistik tutmayi ne kadar cok
surdurursen o kadar guvenilir olur bu yontem.

Kerem