[MD-sorular] ney ney ney homeomorphism mi?

ali nesin nesin at bilgi.edu.tr
8 Kas 2007 Per 20:34:10 EET

Stereographic projection.

Google'dan ara.

Ali

  _____

From: md-sorular-bounces at matematikdunyasi.org
[mailto:md-sorular-bounces at matematikdunyasi.org] On Behalf Of haricten
gazelciler
Sent: Thursday, November 08, 2007 8:09 PM
To: sorular at matematikdunyasi.org
Subject: [MD-sorular] ney ney ney homeomorphism mi?

reel sayıları kompaklaştırmaya çalışıyorum, bunu için reel sayılara sonsuzu
ekliyorum(R birleşim sonsuz)

 parantez içindeki ifadeye ben S(tilda) diyeyim;

şimdide bu S(tilda) nın S^1 e  yani çembere homeomorf olduğunu göstermem
lazım

bunun için S(tilda) dan aldığım x elemanını biyerlere yollamam lazım ama
nereye?

 (cos(2pi*x), sin(2pi*x)) e yollayayım dedim ama birebirliği sağlatamadım
sadece (0,1) aralığında sağlanıyor buradan bişiler çıkarmı yoksa başka bi
fonksiyon varmı?

  _____

Yahoo! kullaniyor musunuz?
Istenmeyen postadan biktiniz mi? Istenmeyen postadan en iyi korunma Yahoo!
Posta'da
http://tr.mail.yahoo.com <http://tr.mail.yahoo.com/>