[MD-sorular] ney ney ney homeomorphism mi?

Ali Ýlik aliilik at gmail.com
9 Kas 2007 Cum 01:34:47 EET

Bkz: Poincare Sanısı, MD-2006 II, sf. 70-77.

İnsanlık tarihi boyunca 4. boyut hiç bu kadar anlaşılır, güzel -neredeyse resmini tam anlamıyla çizmeye ramak kala- anlatılmamıştı, anlatılmayacak. O yazıda stereographic projectiondan da bahsediyor.

Ayrıca bkz: Riemann Küresi

Riemann Küresi'nin güney kutbunun orjinle eşleşmesinden dolayı ona büyük bir hayranlık duyuyorum. Nefis birşey. Soyuyorsunuz portakalı, alın kuzey kutbu size her yerdeki sonsuzu veriyor. Şiş batırma... Çiuuv çiuuv çiuuv... Ve sonsuz heryerde... Harika. Bir ara Riemann Küresi'yle ilgili bir şiir yazayım, çok güzel olur.