Re: [MD-sorular] Ynt: MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 65, Konu 1

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
13 Kas 2007 Sal 01:26:52 EET

Kesir ile rasyonel sayının bir farkını bilmiyorum,
Hatta farklarının olmadığını biliyorum.

Kesirli sayılar ile ile Rasyonel sayıların farklarını anlatmakta
zorlanmanızı anlıyorum, çünkü farkları yok.
Biri mantıklı, akıllı-uslu anlamına gelebilecek yabancı bir kelimenin Türkçe
okunuşu, bir diğeri ise aynı kavramın Arapçası. Aynı şeye oranlı sayılar
diyenler de var, muhtemelen Türkçe olsun diye.
Eğer herhangi bir kaynak bu iki ismin arkasına farklı tanımlar koymuşsa o
kaynağa bir bakarım ama ondan sonra da hep şüpheyle bakarım.