Re: [MD-sorular] Rv: MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 66, Konu 1

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
13 Kas 2007 Sal 21:50:20 EET

Yanıtınız için teşekkürler,

Yani yanlış anlamadıysam kesirler pozitif rasyonel sayılar. Peki ya
rasyonel kesirli sayılara daha Türkçe bir şekilde kesirli sayılar
desek de pozitif olanlarına sadece kesir ya da oran desek. Bu olmaz
mı?

Bir de şöyle bir soru soracağım: Bir 6. sınıf öğrencisinin, ya da
hatta bir üniversite öğrencisinin pozitif kesirli sayılar ile kesirli
sayılar arasındaki taksonomik farkı öğrenmesi anlamlı mıdır? Bu iki
sayı kümesini farklı isimlendirmenin kime ne gibi bir faydası olabilir
ki? Ben böyle bir isimlendirmeyi yaparken gözetilen, ve öğrencilerin
de anlaması istenilen kavra farklılığını göremedim.
Ben ikisine de kesirli sayılar kümesi derdim herhalde, zaten geçen
seneden kesirli sayıların negatifleri kapsamadığını hatırlayan
öğrenciye de helal olsun. Ya da kesirli sayı kavramımızı negatifleri
de kapsayacak şekilde genişletiyoruz çocuklar gibi bir cümle de
kurabilirim.
Ya da çok titiz olmak istiyorsak birine kesirler diğerine kesirli
sayılar deyip, öğretmenin iç huzuru sağlanabilir ve öğrenciler de aynı
şeyin iki farklı söylenişi herhalde diye algılayıp yapılanı üzerinde
haklı olarak durmazlar (inşallah).

Bütün bunları üzerinde durulması gereken bir konu olmadığını
düşündüğüm için söylüyorum.

Bu konuyu tartışmak isterim. Özellikle eğitimcilerin bu iki kavramın
farklı adlandırılacak kadar farklı olup olmadığı konusunda ne
düşündüklerini bilmek istiyorum.

İyi günler, geceler.