[MD-sorular] Rv: MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 66, Konu 3

Ahmet Delil ahmet.delil at bayar.edu.tr
15 Kas 2007 Per 20:12:25 EET

Merhaba,
Kusura bakmayın, hemen yanıtlayamadım mesajınızı.

Kesir (fraction) ile rasyonel sayı (rational number) arasındaki fark, doğal
sayı ile tam sayı arasındaki fark gibi olsa gerek. Yanılmıyorsam (okulda
olmadığımdan program kitabına bakamıyorum) ilköğretim 3üncü sınıftan
itibaren kesir kavramına yarım-bütün arasındaki ilişki ile başlanıyor.
Pozitif rasyonel sayı olan kesir kavramı negatif rasyonel sayılara göre daha
az karmaşıktır, o yüzden basitten karmaşığa doğru bir yol izleniyor.
Doğal olan da budur. Kesir kavramını vermeden rasyonel sayı kavramını
vermek, çocuklara 2yi tanıtmadan -2yi tanıtmaya benzer.

Selamlar,
Ahmet

Message sent using CBUWebmail 2.2.3