[MD-sorular] 1/x > cot x

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
22 Kas 2007 Per 22:18:57 EET

Geometri ile de kanitlanir. Dik kenarlarindan birisi 1 birim olan bir
dik ucgen alalim. O kenarla hipotenusun kesisim noktasindaki aciya x
diyelim. Diger dik kenarin uzunlugu tanx olur. x acisinin kosesini
merkez kabul eden 1 yaricapli cemberi cizerseniz, o cemberin ucgenin
ic bolgesinde kalan yayinin uzunlugu da x olur. x dar aci oldugu
surece her zaman x < tanx tir. Yani 1/x > cotx olur. Tabii burada
"sekilden de goruldugu uzere" diyerek kanitlamis oldum, mazur gorun.

Kerem