Re: [MD-sorular] homeomorfizm olmayan fonksiyon ve çokgen sorusu

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
29 Kas 2007 Per 01:58:44 EET

X metrik uzayını [0,2pi) aralığı, Y metrik uzayını da S^1, yani birim
çember alın. İkisinde de altuzay olmaktan gelen metriği
kullanabilirsiniz.

f: X --> Y
f(t) = (cost, sint)

İki metrik arasında sürekli 1-1 örten bir fonksiyondur. Maalesef tersi
sürekli değildir. Çünkü iki yakın noktayı çok uzak noktalara gönderir.

Hatta Y'nin tıkız olmasını,

Bir metrik uzaydan tıkız bir metrik uzaya sürekli 1-1 örten sürekli
bir fonksiyonun tersi sürekli olmak zorunda değildir diye
okuyabilirsiniz.

X = Y = R ise bu mümkün değildir. Sürekli 1-1 örten her fonksiyonun
tersi de süreklidir.