Re: [MD-sorular] İngilizce Cümle

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
7 Eki 2007 Paz 02:07:15 EEST

Almost all, matematikte sık kullanılan bir terimdir.

Analizde,
X bir küme ve P bir özellik olsun.
P'nin sağlanmadığı x'ler kümesinin (X'in altkümesi) ölçüsü 0 ise, P
neredeyse her x \in X için sağlanır denir.

Burada ise muhtemelen sadece kardinalitelerden bahsediyor. Cebirsel
sayıların kardinalitesinin sayılabilir olmasından ve dolayısıyla reel
sayıları asıl sayılamaz yapan çoğunluğun aşkın sayılardan geldiğinden dem
vuruyor.