Re: [MD-sorular] olasılık-fourier analizi

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
11 Eki 2007 Per 11:29:37 EEST

Moment kavraminin ozunu aciklamak icin de benim bildigimden daha cok
matematik bilmek gerekiyor sanirim. Bana 1. ve 2. momentleri anlamak
yetiyor, onlarda da birsey yok zaten.

Bu arada wikipedia'ya gore dedigim dogruymus, yani exponential dagilim
"memoryless" olan tek dagilimmis. Kanitini yapabilecek olan var mi? Teoremi
acikca yazayim asagiya.

Teorem. X bir rassal degisken olsun. Her a,b > 0 icin,

Pr(X > a+b | X > a) = Pr(X > b)

ise, her x > 0 icin Pr(X < x) = 1 - exp(-kx) ve her x <= 0 icin Pr(X < x) =
0 olur.

Kerem