[MD-sorular] fonksiyonel denklem

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
17 Eki 2007 Çar 01:01:14 EEST

Eksiksiz sorulmadigi kesin. Hemen kanitlayayim, bunlarin adina denklem
denildigine gore herhalde x ve y'yi bulacagiz. Ancak bu f'e gore degisir.
Ornegin f(x) = x ise, denklemleri saglayan (x,y) noktalari duzlemde bir
hiperbolun uzerinde olur. Ama mesela f(x) = 1 ise, duzlemdeki tum (x,y)
noktalari denklemi saglar.

Tabii soruda f'i soruyor da olabilir, o zaman bunun adina denklem denmez,
ozdeslik (identity) denir. Yaniliyor olabilirim, ama ben oyle biliyorum.
Eger ozdeslikse basinda "her x ve y degeri icin" denmeli, ya da eger her
deger icin degilse hangi degerler icin esitligin saglanacagi belirtilmeli.
Yani bir eksik var kesin.

Kerem