[MD-sorular] torsion R-modül

haricten gazelciler kayip_zamanin_izinde at yahoo.com.tr
20 Eki 2007 Cmt 00:59:03 EEST

öyle bi torsion R-modül arıyorum ki "annihilator"("yokedici" galiba) ları sıfır ideali olsun.

  benim hemen aklıma R=Z/6Z iken M=Z/2ZçarpıZ/3Z geldi çünkü Z/2Z İN annihilatörleri {0,2,4} ve Z/3Z in annihilatörleri {0,3} ve bunların keşimi de M nin annihilatörünü verir yani annihilatörM={0}

  tam işte buldum derken 1 gün sonra bişeyi gözden kaçırdığımı farkettim
  bi kere böyle bi R seçiminde M torsion R-modül olmuyo ki , ben aslında taaaaaaaaa en başında hata yapmışım

  peki bu aradığım ne olabilir?

  aklıma torsion R- modullerin sonsuz çarpımı geliyor ama gerisi gelmiyo.....
  kötü fikir galiba

Yahoo! kullaniyor musunuz?
Istenmeyen postadan biktiniz mi? Istenmeyen postadan en iyi korunma Yahoo! Posta'da
http://tr.mail.yahoo.com