[MD-sorular] cauhy jensen falan filan...

fatihk cansu fatihkcansu at hotmail.com
23 Eki 2007 Sal 20:41:37 EEST

Eşitsizlik sorularında bazen istenir mesela bir f(x) fonksiyonunun alabileceği en küçük yada en büyük reell sayı yada tamsayı değeri nedir diye. Bu tür sorularda çelişkiye düşüyorum bazen cauchy ile daha kolay bir çözüm çıkarken bazende gayet basit (her zaman değil tabii) AO GO ile yada jensen uygulayarak bir maximum yada minimum değere ulaşılıyor. Benim çelişkiye düştüğüm yer ise benim bulduğum max. yada min. değerin tüm eşitsizlik çözüm yöntemleri ile aynı şekilde bulunup bulunamayacağı oluyor. Sadece caucy ile çözmemiz bir soruyu o soru için yada o soruda sorulan sınır değerleri için kesinlikle doğrumudur. Umarım anlatabildim...

Fatih Kürsad CANSU
"Kendi Halinde Bir Yaşam Formu"