[MD-sorular] bağıntı sorusu

Ayhan Dil adil at akdeniz.edu.tr
24 Eki 2007 Çar 19:12:31 EEST

Merhaba,
Sorunuzu anladığım kadarı ile yanıtlamaya çalışayım
    3x+2y<6,   x>0,  y>0  ile sınırlanan bölgede (x-y,y) biçiminde ki
noktaları arıyoruz;
ilk bölge çizilince görüleceği üzere (0,0), (0,3) ve (2,0) noktaları
arasında kalan üçgensel bölgedir.(kenarlar dahil değil).
simdi bu bölgede ikinci koşulu sağlayan noktalara bakalım. Bu noktalar
kesisimde olacagından ilk bölge koşullarını saglamalıdır. x-y>0 ve y>0
olmalıdır yani x>y>0 olmalıdır. O halde ilk basta belirlenen bölgede x=y
dogrusunun altında kalan noktalar istedigimiz bölge olacaktır.

Ayhan Dil