[MD-sorular] Garip gurup bir grup.

ayseu at gazi.edu.tr ayseu at gazi.edu.tr
27 Eki 2007 Cmt 13:32:22 EEST

 Z den(tamsayılar) farklı yani Z ye eşyapılı olmayan sayılabilir sonsuz
elemana sahip bir grup (varsa tabi ) isini gorur ama ben de şimdi bilmiyorum.
 Grup örneklerini hatırlamam lazım..
iyi calısmalar
ayse uyar

 "E. Mehmet Kıral" <luzumi at gmail.com> dedi:

> Şöyle bir grup, daha doğrusu iki grup var mıdır?

f : G --> H ve
g: H --> G birer monomorfizma yani birebir eşleme olacaklar

ancak G ile H eşyapısal olmayacaklar.

Tabii böyle bir durumun mümkün olması için grupların sonsuz olması
gerekiyor en azından. Bir dakika uğraştım eşyapısal olmaları
gerektiğini gösteremedim. Bir Türk büyüğünün düsturundan hareketle
karşıörnek aramaya koyuldum. Lakin onu da bulamadım. Bir el atarsanız
sevinirim.

--
I suppose it is tempting, if the only tool you have is a hammer, to
treat everything as if it were a nail. (Abraham Maslow, "Psychology of