Re: [MD-sorular] Teoreme sınır aranıyor.

Ali İlik aliilik at gmail.com
29 Eki 2007 Pzt 16:01:46 EET

"Özetle bir karşıörnek
arıyorum ama yukarıdakileri söylemeseydim durup dururken karşıörnek
arayan deli konumuna düşmekten korktuğum için (Ali İlik sağolsun),
yukarıdaki açıklamaları gerekli buldum."

Eh, madem bunu söyledin, konuya yabancı olanlar için bir açıklama yapayım.
(Böyle bir açıklama yapılmak zorunda değil ama yapayım.) TMD 2007 Yaz
Okulu'nda yaptığım taklitlerden biri de E. Mehmet Kıral'ın karşıörnek arama
merakının taklidiydi. Çok fazla karşıörnek aramayı bir hastalık olarak
adledip, Mehmet Kıral'ı deli rolünde tasvir etmiştim. Halbuki karşıörnek
kavramının matematikte ne kadar önemli olduğu malumdur.

Şunu belirtmezsem olmaz. Haydar'la yazışmalarınızın çoğu kısmını anlamıyorum
ancak zevkle izliyorum (Anlaşılamayıp zevkle yapılan şeyler vardır ya
malum.).Ve sanırım bir çok liste üyesi de zevkle izliyordur hatta katılanlar
da olacaktır sanırım.

Haydar'ın listeye üye olup, yazmaya başlaması listeye büyük katkı
sağlayacaktır, sağlamaktadır. (RTE: Atılması gereken adımlar neyse bunları
atıyoruz, atmaktayız.)

Ve bir not daha: Bilgi, Boğaziçi, Bilkent, ODTÜ vb. üniversitelerle diğer
üniversiteler arasındaki fark burada da belli oluyor. Ya da kendimi
eleştiriyorum, tembellik etmişim bu yaşa kadar. Hem de çok. Üniversite farkı
değil belki bu, ya da etkisi az üniversitenin bilemem. Çalışmak ya da
çalışmamak. Yazdıklarınızda muhakkak ki çok güzel derinlikler var ve zor
değil, farkındayım. Biraz ya da çok: çalışmak sadece.. Bir an önce soyut
cebirim zehir gibi olmalı ve yazdıklarınızı anlamalıyım. TMD yazokulunda da
tembellik ettiğim belli oluyor! Yoksa yazdıklarınızın hepsi anlatıldı orada,
malumdur! Çok geri kalmışım çook çok...

Yukarıdaki anlattıklarım kafa patlattıysa af dileyip, mesajın bu güzel
tartışmanıza teşekkür mesajı olarak algılanmasını rica etmekteyim.

Saygılarımla.