[MD-sorular] RE: MD-sorular Toplu Mesajý, Sayý 52, Konu 1

barýþ uðurcan barisevren19 at yahoo.com
30 Eki 2007 Sal 10:45:18 EET

3 kutle merkezi belirledigimiz ozellikle iyi olmus (ki kutle merkezi ihtiyaca cevap verecek sayida alinabilir tabii)... simdi 2 kutle merkezi olsaydi (govde ve kuyruk) birini orijine koyunca nereye gore moment alacaktik demi!? hemde kuyruk yuzunden kedinin surekli olarak devrilmesi gibi garip bir sonucta cikardi ortaya...ayni mantikla tum vucudun kutle merkezini alip orijine koysak o zaman nolurdu acep? kedi oylece dururdu heralde. cunku hafif yana kaysa "donme momentin korunumu" ndan  dusecek mazallah... eee fizik yasalarinin kestigi parmak acimaz... kediyi "arka govde kutle merkezi" nden sisle duvara asmislar heralde, hani oranin cevresinde donme momenti aliyoruzya! Ikinci onemli nokta, "kısacası kediler
 kuyruklarını ani yön degisikligi icin kullanırlar. ani donuslerde avantaj saglamak icin" demissiniz acikcasi ben ilk kisimda anlattiklarinizdan boyle bir sonuc cikarmadim, eger cikaran varsa yaziyi "kedi" yazan yerlere "fil", "dinazor" ve benim su anda hatirlamadigim buyuk kutleli oyle pek ani donuslere gelemeyen hayvan isismleri koyup tekrar okusun. Saka bir yana, "kedi" yi sirf soruya cevap vermek icin OSS kitaplarindaki destekli, iki kutle merkezli bir "cubuk" seklinde modellemenizi dehset icinde okudum ...en basitinden kedi cok esneyen hoplayan ziplayan bir hayvan oldugundan herhangi bir kutle merkezini orijine sabitlemek pek mantikli gelmedi bana... haa bu arada  alan koruyan donusumlere girmemizin sebebi de buydu zaten, yani oyle pek statik bir durusa sahip olmayan esnek bir vucudu modellemek (ve kendimiz de soyledik onceki mesajlarda bu alan koruyan donusumleri arastirdigimizi ve boyle bir cozumun mumkun gorunmedigini). soylediginiz
 gibi evet hic gerek yokmus gerci oyle alan koruyan donusume falan, cozmussunuz cok tesekkurler... neden kisacik mesaja bu kadar uzun ve cokta nazik olmayan bir cevap yazdigima gelince:

Bilimsel gerceklerin belli dusunceleri savunma, kafamizdakini dogru cikarma amacli olarak modifiye edilmesine karsiyim ve bunun cok tehlikeli oldugunu dusunuyorum.

Saygilarimla,

baris