[MD-sorular] Ordinaller hakkinda anlamadigim bir soz

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
12 Eyl 2007 Çar 21:40:37 EEST

Proceedings of the American Math. Society'de soyle bir yazi gordum ve sasirdim.

Kumeler kuraminda sayilabilir ordinallerden olusan sayilabilir bir
dizinin limitinin w_1 olabilecegi modeller olup olmadigi hala
bilinmiyor. Boyle bir modelde, tabii ki, eger sayilabilir dizilerin
supremumlari varsa w_1 dizilerinin de vardir.

Ne denmek isteniyor burada anlamadim.
Sayilabilir bir sayilabilir ordinaller dizisinin limiti (ki yanlis
hatirlamiyorsam artan bir dizi icin limit supremumla tanimlaniyor)
yine sayilabilir olmalidir. Bu kanitlanabilecek bir sey.
Kanitlanabilecek bir seyin tersinin gecerli oldugu modeller olamaz
(degil mi). E o zaman daha ne bilinmiyor diyor bu adam (John R.
Isbell). Ikinci soyledigi seyi de anlamadim. Supremumu olmasi ne
demek, biz ordinallerde supremumun bilesim oldugunu gostermedik mi?
Bilesim de modeldisi var olan bir sey degil mi?

--
I suppose it is tempting, if the only tool you have is a hammer, to
treat everything as if it were a nail. (Abraham Maslow, "Psychology of