[MD-sorular] (konu yok)

ali nesin anesin at bilgi.edu.tr
13 Eyl 2007 Per 11:07:24 EEST

Evet vardir.
Her bolunebilir (abelyen) grup, Q'lerin ve Prufer p-gruplarinin bir
kartezyen carpimina izomorftur, dolayisiyla sonlu eleman tarafindan
gerilemezler.
Ayrica, yazokulunda da gordugumuz uzere, sonlu eleman tarafindan gerilen her
abelyen grup sonlu tane Z'nin ve sonlu bir grubun kartezyen carpimidir,
dolayisiyla abelyen olamaz.