[MD-sorular] Bir soru...

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
13 Eyl 2007 Per 12:32:59 EEST

Biraz arastirdim google'dan, yanitini bulamadim sorunun. Benzer baska bir
soruyla ilgili birseyler var, "bu C(n,2) uzakliktan en az kac tanesi
birbirinden farkli olabilir/olmalidir?" sorusuyla ilgili. Erdos 1946'da alt
ve ust sinirlar bulmus bu soru icin, birsuru de conjecture ortaya atmis.
Moderatorumuz kizar belki copyright yasalari yuzunden falan diye makaleyi
buraya ekleyip gonderemiyorum, ama asagida referansi var. Ilgilenenler
olabilir diye yolluyorum.

P. Erdos, "On sets of distances of n points," American Mathematical Monthly,
Vol. 53, no. 5, pp. 248--250.

Kerem