[MD-sorular] "asal sayilar sonsuzdur"

Erdem Ünal unalerdem at gmail.com
17 Eyl 2007 Pzt 00:06:26 EEST

"A dan sonra bu şekilde gösterilemeyen ilk sayı asaldır"
         Böyle bir sayının varlığı ispata muhtaç değil mi? ( Direkt ispat
yapıyorsak A dan sonra böyle asal çarpanlara ayrılmayan bir sayının olduğunu
göstermemiz gerekirdi. ) Olmasa bu kadar uzatmaya da gerek yok. Rastgele bir
sayı seçilsin ( R diyelim). Bu sayıdan büyük bir sayı asal çarpanlara
ayrılmıyorsa asaldır. R keyfi olduğu için sonsuz çoktukta asal sayı vardır!

15.09.2007 tarihinde sinan asik <sinan_asik at hotmail.com> yazmış: