[MD-sorular] **Olasilik Sorusu

ali nesin anesin at bilgi.edu.tr
18 Eyl 2007 Sal 23:14:56 EEST

Burada bayagi felsefi bir problem yatiyor.

Bahsettigin problem cok bilinen bir problemdir. Yaniti, yaniti nasil
aradigina gore degisir! Hangi parametreleri once sececeksin...

Ama sorunun kendisini ill-posed yapmak icin yeterli neden degil bu. Tam
tersine...

Sorular legitimate. Bertrand'inki de Ihsan'inki de.

Bertrand'in sorusunda (ki coook eskiden okumustum, aklimda kaldigi kadariyla
yaziyorum) sorun "rasgele"nin taniminda. Yani "Allah" nasil uc nokta
seciyor? Hangi parametreleri once seciyor?

Ama Ihsan'in sorusunda boyle bir sorunla karsilasmiyoruz, karsilasmadik
henuz.

Bu arada, Bertrand'in Paradoksunu bilmeyenlere Kerem'in yolladigi makaleyi
okumalarini oneririm. Cok ogretici ve dusundurucudur. (Russell Paradoksu'yla
hic ilgisi yoktur. Isim benzerligi sadece.)

Ali

  _____