[MD-sorular] **Olasilik Sorusu

Omer Kucuksakalli omerkucuksakalli at yahoo.com
19 Eyl 2007 Çar 01:47:53 EEST

n kesenin ilk k tanesini acmaktan bahsediliyor.

Su durumu dusunelim. Vezir ulke butcesinin 2 milyon altin
oldugunu biliyor ve sans bu ya ilk keseden 1 bucuk milyon
altin cikiyor.

Acaba diger 99 keseyle ilgilenir mi? Hayir! Cunku diger
keselerde 1 bucuk milyondan fazla altin cikma olasiligi
sifir!

Bu durumda baska keseler acip bilgi toplamak gereksizdir.
Karar icin yeterli bilgi daha ilk adimda elde edilmistir.

Diger taraftan baslangicta butcenin sonsuz oldugunu
varsaysa idik, ilk kesedeki 1 bucuk milyon altin hicbirsey
ifade etmeyecekti.

Bu yuzden dagilim onemli! Dagilim seklini bastan
sabitlemeden, herhangi bir cozumden bahsedilemez.

Yok hakikaten dagilimdan bagimsiz bir cozum varsa, bunu
ogrenip sasirmak isterdim.

Omer