[MD-sorular] böyle bir sorunla ilgilenen olacaktır, umarım

Sakin Deli sadelikin at yahoo.com
23 Nis 2008 Çar 22:08:47 EEST

selamlar. işim (öğretmenlik) sebebiyle ders kitapları / "test kitapları" ile temas durumunda ve aşağıdaki gibi bazı sorularla karşılaşmak mecburiyetindeyim:
  a, b € R, b#0,  a+b/(a+b/(a+b/(a+ .. ))) =? -aynı biçimde bölüm çizgisi altında tekrarlanıyor-biçimindeki soruların yanıtı için x^2-ax-b=0 ikinci derece polinom denkleminin pozitif (veya negatif) olan bir kökü gösteriliyor. bunu tamamen yanlış -ve saçma- bulmaktayım. bu konuda, kimilerini ikna etmek için, maalesef bir çok konuda yapıldığı gibi, otoriter görüşünüzü almak durumundayım. (gerçek, hele matematiksel gerçekler buna ihtiyaç duymaz elbette). bana göre, bu bir işlem olamaz, çünkü -işlem bir fonksiyon olduğundan- varsa, tek değeri olmalı. (genel olarak, verilen denklemin köklerinin bu koşulu sağladığı söylenemez oysa). kolaylık olsun diye bir örnek vereyim: 4-3/(4-3/(4-3/(4- .. )))=? çözümü için test kitaplarında ne denir bilmiyorum (denklemin çözümü 1 veya 3 tür, yani bi işlemin -fonksiyonun!- sonucu 1 veya 3 tür).

  desteğinizi bekliyorum, saygılar.

  sakin

Sakin