Re: [MD-sorular] Dönüşüm sorusu

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
29 Nis 2008 Sal 16:11:31 EEST

Merhaba,

Dönüşümü adım adım vermeye çalışacağım.

Teğet a noktasından bir evritim (inversion) alın. Böylece alanımız iki
paralel doğru arasındaki alana gönderilir.
Şimdi lineer bir dönüşümle bu şeridi, R x (0, pi) şeridine yollayın.

Daha sonra üstel fonksiyonu uygulayarak, bu alanı tüm üstyarıdüzlem
(Upper Half Plane) haline getirin.

Şimdi üstyarıdüzlemden birim çembere (z-i)/(z+i) dönüşümü gider. Hatta
üstyarıdüzlemin birim çembere tüm dönüşümleri |r| = 1 ve Im a >0 olmak
üzere, r(z-a)/(z-â) olarak yazılırlar. (Not: â diyerek a'nın
eşleniğini belirtmek istedim.)

Tüm bu dönüşümlerin bileşkesi de aradığınız açıları koruyan
(konformal) dönüşümü verir. Konformal ne kelime, dönüşümümüz
karmaşık-analitiktir.

İyi günler.