[MD-sorular] Alt Halka

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
30 Nis 2008 Çar 23:44:54 EEST

Hatta R1 ya da R2'den biri diğerini içermediği müddetçe ikisinin
bileşimleri tekrar bir halka olmayacaktır;

x € R1\R2 olsun
y € R2\R1 alalım.

x + y ne R1'dedir ne de R2'de. Çünkü eğer R1'de olursa, x'ten farkı da
R1'de olmalıdır ve o zaman y € R1 olur.
Benzer bir şekilde x + y elemanı R2'de de değildir. Dolayısıyla R1
BİLEŞİM R2 toplama altında kapalı değildir.

Demek ki bu şekilde x ve y elemanları seçemiyoruz. Yani ya R1\R2 ya da
R2\R1 kümesi boş. Bu durumda da bir halka diğerini içermek zorunda
kalıyor.